Już nie jeden raz w prywatnych wiadomościach nasi Czytelnicy pytali o porady odnośnie reklamacji bądź odszkodowania dotyczącego swojego leczenia ortodontycznego. Nie zapominajcie, że podobnie jak Wy – jesteśmy pacjentami, nie ortodontami. Przypadki zakładania spraw lekarzom o odszkodowanie z tytułu błędnie przeprowadzanego leczenia ortodontycznego są w Polsce dość rzadkie. Ponadto temat odpowiedzialności odszkodowawczej lekarzy nie jest taki oczywisty, jak mogłoby się wydawać (możliwe, że w przyszłości opiszemy go od strony prawnej). Być może także dlatego nie słyszy się często o przyznaniu pacjentowi odszkodowania z tytułu błędów lekarza-ortodonty.
Ostatnio natknęliśmy się na artykuł [1] w prasie brytyjskiej, który postanowiliśmy dzisiaj Wam przybliżyć.
Studentka otrzymała ponad 10 tysięcy funtów brytyjskich po tym, jak dentysta nieprawidłowo założył jej aparat, który nosiła przez cztery lata. Daniella, obecnie w wieku 18 lat, po nieudanym leczeniu przeprowadzonym w wieku 12 lat (w roku 2012), nadal ma ból szczęki.
Dr Waldron powiedział jej, że leczenie będzie trwało od 12 do 18 miesięcy. Przez kolejne cztery lata miała problem z jedzeniem i coraz trudniej radziła sobie ze swoim pogarszającym się wyglądem, który był niestety powodem do wyśmiewania jej przez inne dzieci.
W 2016 roku udała się na konsultację do innego ortodonty, który stwierdził, że leczenie nie przebiega poprawnie i będzie potrzebowała ponownego założenia aparatu na kolejne 18 miesięcy, aby wyrównać jej skrzywione zęby.
Analiza dokumentacji medycznej pokazała, że Dr Waldron nie wykazał wystarczającej dbałości i umiejętności podczas planowania i zakładania aparatu Danielli, co spowodowało, że aparat nie przyniósł odpowiedniego rezultatu, a dodatkowo wywołał ból szczęki i zębów.
Prawnicy z Dental Law Partnership pracujący z Daniellą stworzyli szczegółowy raport zaniedbań uszczegóławiający zarzuty dotyczące nieskutecznego leczenia przez Dr Waldrona w Braceland West Surrey Orthodontic Centre w Woking, Surrey.
W tym roku sprawa pomyślnie zakończyła się pozasądową ugodą, kiedy to dentysta zapłacił kwotę 10500 funtów brytyjskich w ramach zadośćuczynienia. Dr Waldron nie przyznał się jednak do winy.
Daniella poprosiła matkę o dodatkową konsultację po tym, jak straciła zaufanie do Dr Waldrona. Tim Armitage, z Dental Law Partnership powiedział: “Mamy nadzieję, że zadośćuczynienie, które otrzymała, pokryje koszty wymaganego dalszego leczenia ortodontycznego.”
Dr Waldron powiedział “Choć nie zgadzam się z całkowitą trafnością faktów przedstawionych przez Dental Law Partnership, moja wypowiedź jest ograniczona wymogiem zachowania tajemnicy lekarskiej. Zawsze staram się objąć wszystkich moich pacjentów najlepszą opieką.”
Jeśli znajomi planują wyprostować swoje zęby, podajcie im nasz adres 😉!
Jeśli jeszcze tego nie zrobiła(e)ś, dołącz do nas na Instagram 🏖 oraz Facebook 👍.